„Rīga Taxi” aicinās jauno Rīgas domi atcelt taksometru tarifus

„Rīga Taxi” aicinās Rīgas Domi atcelt vienotos taksometru tarifus, kuri tika pieņemti 1998.gadā, nosakot, ka 1 km maksa ir 30 santīmi dienā un 40 santīmi naktī. „Šo gadu laikā degvielas cenas ir augušas vairāk kā divas reizes, taču Rīgas Domes noteiktie taksometru pārvadājumu tarifi palikuši nemainīgi,” pamato „Rīga Taxi” valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.
 
„Ņemot vērā pastāvīgu degvielas cenu kāpumu, uzņēmums „Rīga Taxi” jau vairākkārt atgādināja Rīgas Domes Satiksmes un transporta lietu komitejai par izveidojušos situāciju, kura bremzē taksometru firmu attīstību Latvijā. Mēs ļoti ceram, ka jaunā Rīgas Dome pievērsīs uzmanību šai samilzušajai problēmai,” stāsta G.Aksjonovs, atgādinot, ka 1998.gadā viens litrs benzīna maksāja 24 santīmus, bet šobrīd maksā jau 56 santīmus. 

„Degvielas cenu kāpums ietekmē ne tikai ar pasažieru pārvadājumiem saistītās nozares, bet arī sabiedrību kopumā. Cilvēkiem pieaug vidējā alga, cenas paaugstinās arī pārtikas un nepārtikas precēm, kas arī netiešā veidā ietekmē taksometru biznesu Latvijā,” uzskata G.Aksjonovs 

„Šādā situācijā, lai taksometru vadītāji spētu nopelnīt sev iztiku, viņi ir spiesti strādāt garākas stundas, un tas nevar neietekmēt arī taksometru pakalpojumu kvalitāti,” uzskata G.Aksjonovs. 

G.Aksjonovs arī zināja teikt, ka vienota tarifa esamība kropļo konkurenci. „Ļoti daudziem, ar kuriem esmu kontaktējies, nav saprotams, kāpēc brīva tirgus apstākļos Rīgas Dome nosaka tarifus taksometru pakalpojumiem,” stāsta G.Aksjonovs, piebilstot, ka cer uz jaunievēlētās Rīgas Domes labējiem un liberālajiem uzskatiem. 

G.Aksjonovs norāda, ka vienoto tarifu atcelšanas gadījumā, iespējama braukšanas maksas palielināšanās, taču būs arī tādi taksometru pakalpojumu sniedzēji, kas cenas nemainīs. „Pakalpojumu cena būs atkarīga no taksometru pakalpojuma kvalitātes, piebraukšanas ātruma, automašīnas vecuma un citiem faktoriem,” domā G.Aksjonovs. 

„Tāpat būs iespēja braukšanas maksu noteikt atkarībā no taksometru pieprasījuma diennakts laikā, piemēram, dienā taksometru cenas varētu būt augstākas, bet naktī – zemākas, tas ir – atkarībā no pieprasījuma, jo līdz šim esošā sistēma bija neloģiska un pretēja biznesa pamatiem, kad liela pieprasījuma apstākļos pakalpojuma cena ir augstāka, bet zema pieprasījuma – zemāka,” norāda G.Aksjonovs, piebilstot, ka šāda pieredze taksometru biznesā ir visā Eiropā. 

G.Aksjonovs atzinīgi vērtē Rīgas Domes ieceri pieprasīt, lai redzamā vietā uz taksometru durvīm tiktu norādīta braukšanas tarifu cena. Tas novērstu gadījumus, kad par pakalpojumu tiek pieprasīta cita summa, nekā noteikts tarifā. 

„Kopumā līdz ar vienoto tarifu atcelšanu tiktu nostabilizēts taksometru pakalpojumu tirgus Latvijā. Jaunajos apstākļos taksometru pakalpojumu sniedzēji būs ieinteresēti ieguldīt līdzekļus jaunas tehnikas iegādē, kā arī darbinieku apmācībā, tādējādi sekmējot šīs nozares attīstību,” uzskata G.Aksjonovs. 

Atgādinām, ka „Rīga Taxi” Latvijā darbojas jau kopš 1998.gada un šobrīd klientus apkalpo 140 automašīnas. „Rīga Taxi” pirmie Latvijā ieviesa norēķinus ar magnētiskajām kartēm taksometros, kuras dod iespēju saviem klientiem izsniegt čeku, kurā tiek atšifrēti nobrauktie kilometri, laiks, summa, kā arī izdalīts PVN.

Komentēt