
Andris Ķerpe, kas daudziem Latvijā pazīstams arī kā “Braukšanas instruktoru biedrības” valdes priekšsēdētājs, ir pieņēmis izaicinājumu strādāt par Autoskolas Einšteins attīstības direktoru, kura pārraudzībā būs instruktoru profesionālā apmācība un kvalitātes kontrole, kā arī autovadītāju apmācības tehnoloģiju modernizēšana.
“Andra Ķerpes pievienošanās ir nozīmīgs solis Autoskolas Einšteins attīstībā. Ar viņa pieredzi un inovatīvo pieeju, ieviesīsim lielas pārmaiņas Autoskolā Einšteins un autoskolu nozarē kopumā,” norāda Autoskolas Einšteins izpilddirektors Nauris Mikāns.
Ieguvēji no sadarbības būs arī auditorija sociālos tīklos un Latvijas medijos, jo Andris Ķerpe turpmāk vēl aktīvāk plāno uzstāties kā satiksmes eksperts, piedāvājot vērtīgus padomus un komentārus par svarīgākajiem aspektiem ceļu satiksmes drošībā gan topošajiem, gan esošajiem autovadītājiem.
Andris Ķerpe ir B kategorijas braukšanas instruktors jau 18 gadus un 10 no tiem arī “Braukšanas instruktoru biedrības” valdes priekšsēdētājs.
2006.gadā Andris Ķerpe sāka strādāt par braukšanas instruktoru kā pašnodarbinātais, līdzīgi kā pārējie braukšanas instruktori Latvijā. Tobrīd Andris Ķerpe bija vien 22 gadus vecs, viņš uzsāka strādāt par braukšanas instruktoru uzreiz pēc tam, kad bija apritējis minimālais trīs gadu periods, kopš pats bija nokārtojis sev tiesības.
Andris Ķerpe pieļauj, ka 2006.gadā bija visjaunākais braukšanas instruktors Latvijā. “Sākumā bija skepse, jo tobrīd braukšanas instruktora tēls bijā ne visai patīkams, tāds neiecietīgs, uztraukumā pīpējošs, rūdīts vīrietis ar alus vēderu. Bet es biju jauns un enerģijas pilns, ar vēlmi šo tēlu mainīt. Man patika mācīt, patika saskarsme ar cilvēkiem, patika redzēt, ka citi novērtē manu nosvērtību, mieru un iecietību, spējas iemācīt citiem apgūt grūtas lietas,” atceras Andris Ķerpe.
“Tas bija laiks, kad sistēma jau sāka sakārtoties. Atceros, ka es kā jauniņais instruktors jau 2006.gadā mācīju braukt Toyota Corolla automašīnu, tādu pašu kā tobrīd sāka izmantot CSDD savos braukšanas eksāmenos. Taču bija vēl tāls ceļš ejams, lai veidotos instruktoru komunikācija un sadarbība ar CSDD, lai tiktu uzklausīts arī braukšanas instruktoru viedoklis, tāpēc 2014.gada izveidojām “Braukšanas instruktoru biedrību”, kurai šogad augustā būs jau 10 gadi,” stāsta Andris Ķerpe.
“Šobrīd biedrības darbu esam izvērsuši visā Latvijā, apvienojam vairāk nekā pusi no 400 Latvijas aktīvajiem braukšanas instruktoriem. Esam uzklausīti gan CSDD, gan Satiksmes ministrijā. Te jāņem vērā, ka braukšanas instruktori ir licencētas un pašnodarbinātas personas, tāpēc ir daudz specifisku jautājumu un problēmu, tai skaitā par nodokļiem, grāmatvedības uzskaiti, par sociālajām garantijām,” uzskaita Andris Ķerpe.
Andris Ķerpe darbošanos “Braukšanas instruktoru biedrībā” apvienos ar jaunajiem pienākumiem Autoskolā Einšteins. “Daudz ir izbrīnīti par to, vai man pietiks laika un enerģijas. Es nekādas problēmas un pretrunas te nesaskatu. Ieguvējs būs gan Autoskola Einšteins kā lielākais nozares uzņēmums, gan darbs biedrībā, jo tagad varu vēl labāk izprast to, kāda ir autoskolas darbības specifika un problēmas. Man, personīgi, tā ir izaugsme, iespēja parādīt sevi ne tikai kā instruktoru un satiksmes ekspertu, bet arī kā procesu vadītāju un attīstītāju,” stāta jaunais Autoskolas Einšteins attīstības direktors Andris Ķerpe.
“Šī man būs iespēja realizēt tās ieceres, par kurām iepriekš daudz esmu domājis, lai uzlabotu braukšanas instruktora tēlu, lai klientiem ir vislabākās atsauksmes gan par procesu, gan par rezultātu, lai pieaug braukšanas instruktora prestižs, lai cilvēkiem ir interese par šo profesiju un sadarbību ar Autoskolu Einšteins,” norāda Andris Ķerpe.
Autoskola Einšteins darbojas kopš 2009.gada. Šobrīd apmācības tiek organizētas Rīgā, Liepājā, Ventspilī, Talsos, Saldū, Tukumā, Jelgavā, Ogrē, Siguldā, Limbažos, Valmierā, Cēsīs, Smiltenē, Gulbenē, Alūksnē, Jēkabpilī, Rēzeknē un Daugavpilī. Autoskola Einšteins piedāvā apgūt AM, A, B, BE, C, CE un D kategorijas, kā arī Autoskola Einšteins organizē Periodisko apmācību 95.kods un Pirmās palīdzības kursus.
