Žurnāla “Tūrisms” nākamais numurs iznāks 25.septembrī. Atgādinām, ka žurnāla iznākšana tika apturēta jūlijā, kad LR Ekonomikas ministrija ierosināja Latvijas tūrisma profesionāļiem domātā žurnāla “Tūrisms” iznākšanu atlikt līdz brīdim, kad tiks pilnībā pabeigta Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) reorganizācija un tiks veiktas visas iecerētas aktivitātes – pieņemtas tūrisma politikas pamatnostādnes, rīcības plāns, izveidota TAVA konsultatīvā padome, kā arī, iespējams, TAVA jaunais direktors.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras jaunais direktors Armands Slokenbergs uzskata, ka šībrīža apstākļos jo īpaši ir nepieciešams veicināt tūrisma nozares profesionālu komunikāciju, tāpēc nolemts turpināt izdot žurnālu tūrisma profesionāļiem “Tūrisms”. “Šobrīd, kad norit intensīvs plānošanas darbs, šāda medija nozīme ir īpaši svarīga,” uzsver Armands Slokenbergs.
Arī Armands Slokenbergs uzskata, ka žurnāla “Tūrisms” darbības īslaicīgā apturēšana esot attaisnojusies. “Kad bija tik daudz neskaidru jautājumu, kā tas bija šovasar, nebija jēga izdot it kā informatīvu materiālu, kura ir vairāk jautājumu nekā atbildes,” LR Ekonomikas ministrijas ierosinājumu toreiz atbalstīja arī žurnāla izdevēja SIA “Corpmedia” valdes loceklis Kristians Rozenvalds.
“Sākotnēji gan bija ieplānots žurnālu “Tūrisms” darbību atjaunot jau septembra sākumā, taču ņemot vērā, ka vēl lielāka skaidrība būs septembra vidū, tāpēc tika nolemts, ka ja jau esam iepauzējuši tik daudz, tad nav arī tagad pēķšņi visu jāsasteidz,” precizē žurnāla izdevēja SIA “Corpmedia” valdes loceklis Kristians Rozenvalds.
“Šobrīd jau esam sākuši darbu aktīvu darbu pie jaunā numura. Apjoms būs tāds pats kā iepriekš – 36 A4 lappuses, tai skaitā cietais vāks. Lai gan, salīdzinot ar pirmssākumiem, ir samazinājies gan žurnāla apjoms, gan arī tā tirāža, taču noteikti nemazināsies satura kvalitāte,” stāsta Kristians Rozenvalds.
“Pateicoties profesionāli veidotajam žurnāla saturam, tas ir ļoti iecienīts profesionālajā vidē. Mums nav raksturīgi citos nozares medijos dominējošie pasūtījumu raksti, turklāt pateicoties žurnāla redkolēģijas veiksmīgajam darbam, žurnāla saturs ir nozarei aktuāls,” ar savu veikumu lepojas Kristians Rozenvalds.
“Žurnāla redkolēģijas kārtējā sēdē tika lemts, ka žurnālam ir jāiznāk regulārāk, lai tādējādi vēl efektīvāk pildītu savu misiju,” stāsta Kristians Rozenvalds, atgādinot, ka iepriekš žurnāls iznāca reizi kvartālā. “Kļūstot regulārāki, mēs būsim interesantāki gan lasītājiem, gan arī reklāmas devējiem, tādējādi iegūstot papildus nepieciešamos līdzekļus,” informē Kristians Rozenvalds, piebilstot, ka nozares izdevumus krīze skar mazāk nekā visaptverošos medijus, jo nozares izdevumiem auditorija ir daudz konkrētāka un attiecīgi reklāmas devējiem daudz saistošāka.
“Daudziem šis ir izšķiršanās brīdis. Šobrīd ir vieglāk pieņemt lēmumu par darbības pārtraukšanu, jo visi to izpratīs, neviens nenosodīs. Neslēpšu, ka arī es vairākkārt tiku apsvēris iespēju neturpināt žurnāla “Tūrisms” izdošanu. Reklāmas devēju atsaucība ir nepietiekama, noteikti saruks arī valsts un pašvaldību atbalsts. Taču žurnālam ir jāiznāk arī turpmāk. Uzskatu, ka līdz šim ir izdarīts viss iespējamais, lai par to pārliecinātu arī lasītāju. Un šībrīža stratēģija vairs nav iepatikties jauniem lasītājiem, pārliecināt kādu, bet gan izturēt. Gan jau atgriezīsies arī labāki laiki!” iepriekš žurnāla “Tūrisms” redaktora slejā rakstīja Kristians Rozenvalds.
Žurnāls “Tūrisms” ir vienīgais drukātais izdevums Latvijas tūrisma profesionāļiem. Līdz ar krīzi, lasītāju interese par to ir būtiski pieaugusi. Tūrisma profesionāļi vēlas noskaidrot, kā šobrīd sokas pārējiem nozares cilvēkiem, kā arī viņi vēlas uzzināt, kādās ir nozares attīstības perspektīvas.
Žurnālu “Tūrisms” bezmaksas saņem Latvijas Tūrisma aģentu asociācijas ALTA, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas, “Lauku Ceļotājs” , Latvijas Kempingu asociācijas, Latvijas tūrisma informācijas organizāciju asociācijas LATTŪRINFO, kā arī visu Latvijas reģionālo tūrisma asociāciju biedri.
Žurnālu “Tūrisms” var iegādāties arī lielākajās Latvijas preses tirdzniecības vietās. Cena mazumtirdzniecībā ir Ls 0,99. Žurnāla “Tūrisms” jaunāko numuru, līdzīgi kā arī visus iepriekšējos numurus var bezmaksas lejuplādēt internetā – http://www.TurPro.lv. Lejuplādēšanas iespējas tiek ļoti aktīvi izmantotas, jo īpaši tūrismu studējošo vidē.
Žurnāla “Tūrisms” dibinātājs ir TAVA, bet sākot ar 2008.gadu žurnāla izdevējtiesības konkursa kārtībā ieguva SIA “CorpMedia”, kura specializējusies korporatīvu, tai skaitā arī nozares izdevumu veidošanā. SIA „CorpMedia” veido arī žurnālu un portālu “Jelgavnieki.lv”, kā arī izdevusi vairākus korporatīvos medijus, tai skaitā: „Adam Auto Avīze”, „Deloitte” žurnāls „Talants”, T/c „Origo” avīzi darbiniekiem „Z-Atskaite”, SIA „Telekomunikāciju grupa” avīzi klientiem, Biznesa Vadības koledžaas avīzi „Biznesa Vadība”, kā arī žurnālu LR IeM sistēmas darbiniekiem „Kārtība un Drošība”.
Plašāka informācija:
Kristians Rozenvalds, SIA “CorpMedia” valdes loceklis
Tel. +371 29546666; e-pasts: kristians@rozenvalds.lv
http://www.corpmedia.lv; http://www.turpro.lv
Armands Slokenbergs, Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors
Tel.: +371 6722994; e-pasts: tda@latviatourism.lv