Pēc vairāku mēnešu pārtraukuma savu darbību ir atsācis žurnāls “Tūrisms” – vienīgais drukātais medijs Latvijas tūrisma nozares profesionāļiem. Žurnāla “Tūrisms” oktobra numura intervijā ekonomikas ministrs Artis Kampars apstiprina, ka būdams atbildīgais par tūrisma nozari, tai velta arī ļoti daudz laika savā darba kārtībā. Žurnāls iztaujā arī bijušo Rīgas mēru Aivaru Aksenoku, kurš oktobrī sācis vadīt Rīgas Motormuzeju un cer to izveidot par tūristu galamērķi. Savukārt Rīgas Centrāltirgus vadītājs Dainis Liepiņš stāsta par tirgus un tūristu šībrīža attiecībām.
Intervijā žurnālam “Tūrisms” ekonomikas ministrs Artis Kampars uzsver, ka ka Latvijai ir liels potenciāls tūrismā, taču lai to īstenotu un piepildītu ar saturu, ar reāliem tūristiem, kas pie mums ierodas un aizbrauc apmierināti, ir vēl daudz darāmā. No Tūrisma attīstības valsts aģentūras Artis Kampars šobrīd gaida nevis daudzas jaunas kampaņas, bet gan objektīvu pozicionējumu ar kuru nozare var strādāt un pelnīt naudu. “Es vēlos vispirms objektīvi izvērtēt, kas varētu būt tās lietas, kuras mēs, latvieši, un Latvija kā valsts varam piedāvāt cilvēkiem plašajā pasaulē. Uzsveru – objektīvi, nevis pašapmierināti tīksminoties par Latvijas izcilo potenciālu, kas pasauli varētu interesēt,” stāsta Artis Kampars.
Laikā, kad tik daudz tiek runāts par to, kā piesaistīt tūristus Rīgai un Latvijai, žurnāls “Tūrisms” akcentē, ka līdz šim nav izmantots Rīga Motormuzeja potenciāls. Jaunais muzeja direktors Aivars Aksenoks to atzīst un pauž apņēmību panākt, ka tūristu skaits ne tikai pieaug, bet arī to, ka būs aizvien vairāk tūristu, kas Rīgu būs apmeklējuši tieši motormuzeja dēļ. Žurnāla piesaistītie eksperti norāda, ka piemēram A.Lindgrēnas muzejs Stokhomā, līdzīgi kā Heureka muzejs Somijā ir kļuvuši par vietām, kurp cilvēki no citām valstīm dodas speciāli, nevis garāmejot. Arī Rīgas motormuzejam ir potenciāls kļūt par tādu vietu, taču Motormuzejam ir jābūt interaktīvākam, kā arī jānodrošina tik daudz atpūtas iespējas, lai apmeklētājs tur varētu uzturēties daudzas stundas no vietas.
Savukārt Rīgas Centrāltirgus jaunais vadītājs Dainis Liepiņš sola, ka nākamo divu gadu laikā tiks īstenotas vērienīgas pārmaiņas. “Jau šodien Rīgas Centrāltirgus ir tūristam interesants, un mūsu uzdevums ir panākt, lai iespaids, ko tas atstāj, būtu pozitīvāks. Turklāt svarīgi ir gādāt arī par to, lai tūrists šeit nāk ne tikai skatīties, bet arī iepirkties,” atzīst Danis Liepiņš.
Žurnāls ““Tūrisms” arī publicē pētījumu par to, kā Latviju uztver tūristi no Dienvideiropas. Izrādās, spāņi, itāļi un francūži pamana gan to, ka esam nerunīgi, gan arī brīnās par Latvijas virtuvi. “Latvijas restorānos Dienvideiropas grupām nereti nav pieejamas lietas, kas tūristiem no šīm valstīm liekas pašsaprotamas. Viņu mītnes zemēs tūristiem ēdināšanas iestādēs vienmēr ir pieejama olīveļļa un etiķis. Tūristi no Itālijas un Spānijas patērē vairāk baltmaizi nekā citu zemju tūristi, taču Latvijas restorānos maize tiek normēta, par maizes papildināšanu nereti tiek prasīta papildu samaksa. Arī ūdeni dienvidnieki patērē vairāk nekā vienu glāzi ēdienreizē, tāpēc tas nedrīkstētu būt ierobežotā daudzumā,” secina pētījuma autore Arta Beriņa.
Citā petījumā Lija Ukermarka ir noteikusi vērtīgākos zīmolus Latvijas tūrismā. Aptaujāto patērētāju skatījumā no visiem tūrisma zīmoliem, kas darbojas Latvijā, augstākā vērtība ir aviokompānijai “airBaltic”. Tai seko viesnīcu ķēde “Reval Hotels” un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmums “Lido”.
Atgādinām, ka žurnāla iznākšana tika apturēta jūlijā, kad LR Ekonomikas ministrija ierosināja Latvijas tūrisma profesionāļiem domātā žurnāla “Tūrisms” iznākšanu atlikt līdz brīdim, kad tiks pilnībā pabeigta Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) reorganizācija un tiks veiktas visas iecerētas aktivitātes – pieņemtas tūrisma politikas pamatnostādnes, rīcības plāns, izveidota TAVA konsultatīvā padome, kā arī, iespējams, TAVA jaunais direktors.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras jaunais direktors Armands Slokenbergs uzskata, ka šībrīža apstākļos jo īpaši ir nepieciešams veicināt tūrisma nozares profesionālu komunikāciju, tāpēc nolemts turpināt izdot žurnālu tūrisma profesionāļiem “Tūrisms”. “Šobrīd, kad norit intensīvs plānošanas darbs, šāda medija nozīme ir īpaši svarīga,” uzsver Armands Slokenbergs.
Arī Armands Slokenbergs uzskata, ka žurnāla “Tūrisms” darbības īslaicīgā apturēšana esot attaisnojusies. “Kad bija tik daudz neskaidru jautājumu, kā tas bija šovasar, nebija jēga izdot it kā informatīvu materiālu, kura ir vairāk jautājumu nekā atbildes,” LR Ekonomikas ministrijas ierosinājumu toreiz atbalstīja arī žurnāla izdevēja SIA “Corpmedia” valdes loceklis Kristians Rozenvalds.
Žurnālu “Tūrisms” bezmaksas saņem Latvijas Tūrisma aģentu asociācijas ALTA, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas, “Lauku Ceļotājs” , Latvijas Kempingu asociācijas, Latvijas tūrisma informācijas organizāciju asociācijas LATTŪRINFO, kā arī visu Latvijas reģionālo tūrisma asociāciju biedri.
Žurnālu “Tūrisms” var iegādāties arī lielākajās Latvijas preses tirdzniecības vietās. Cena mazumtirdzniecībā ir Ls 0,99. Žurnāla “Tūrisms” jaunāko numuru, līdzīgi kā arī visus iepriekšējos numurus var bezmaksas lejuplādēt internetā – http://www.TurPro.lv. Lejuplādēšanas iespējas tiek ļoti aktīvi izmantotas, jo īpaši tūrismu studējošo vidē.
Žurnāla “Tūrisms” dibinātājs ir TAVA, bet sākot ar 2008.gadu žurnāla izdevējtiesības konkursa kārtībā ieguva SIA “CorpMedia”, kura specializējusies korporatīvu, tai skaitā arī nozares izdevumu veidošanā. SIA „CorpMedia” veido arī žurnālu un portālu “Jelgavnieki.lv”, kā arī izdevusi vairākus korporatīvos medijus, tai skaitā: „Adam Auto Avīze”, „Deloitte” žurnāls „Talants”, T/c „Origo” avīzi darbiniekiem „Z-Atskaite”, SIA „Telekomunikāciju grupa” avīzi klientiem, Biznesa Vadības koledžaas avīzi „Biznesa Vadība”, kā arī žurnālu LR IeM sistēmas darbiniekiem „Kārtība un Drošība”.
Plašāka informācija:
Kristians Rozenvalds, +371 29 546666
Kristians@Rozenvalds.lv