Eiropas izcilākā tūrisma galamērķa (EDEN) tituls Līgatnei palīdzējis būtiski palielināt tūristu skaitu, kas savukārt devis impulsu arī tūrisma produktu un servisa attīstībai novadā.
![]() |
| Līgatnes papīrfabrikas ciemati būvēti lielākoteis fabrikas darbības ziedu laikos 19. gadsimta beigās un ir apdzīvoti joprojām |
“Tūristu ir ļoti daudz, cenšamies apmierināt viņu pieprasījumu, intereses, radīt jaunus produktus,” teic Ainārs Šteins. Jau, piesakot Līgatnes papīrfabrikas ciematu konkursam, bija sagatavots ekskursiju piedāvājums gan pa papīrfabrikas ciemata vēsturisko centru, gan uz pašu ražotni, uz kuru ekskursiju pieprasījums audzis “ģeometriskā progresijā”. Papildu divām tūrisma takām tapis vēl viens jauns tūrisma maršruts “Līgatnes iežu un alu taka”, kurā iekļauti daudzi valsts nozīmes aizsargājamie smilšakmens ieži, klintis, pagrabi, 16 alu sistēmas, kas agrāk tūristiem īpaši netika izrādīti. “Paralēli attīstās arī citi tūr objekti – Līgatnes vīna darītava, Karošu darbnīca, Vienkoču parks, daudz lielāka aktivitāte vērojama Līgatnes dabas parkā. EDEN uzvarētāja gods ir kā papildu magnēts, kas rada interesi, mudina cilvēkus te atbraukt, un tad ir svarīgi, lai tas nav tikai viens objekts stundas vai divu garumā, ko viesiem piedāvāt izbaudīt, bet, lai vairākas pieturvietas te atrastu gan ģimenes, gan aktīvās atpūtas, gan kultūrvēstures cienītāji, gan dabas mīļotāji,” savu izpratni skaidro Līgatnes novada mērs. Par šās pieejas sekmēm liecina tas, ka arvien vairāk tūristi Līgatnē uzturas vairāk kā vienu dienu – Rehabilitācijas centrā “Līgatne” numuriņi ir maksimāli noslogoti, bet ievērojami pieaugusī tūristu plūsma pamudinājusi uzņēmējus restartēt krīzes laikā iesaldētās viesnīciņu, konferenču zāļu būves idejas. Darbu veiksmīgi jau sācis jauns, viesu iecienīts krodziņš “Vilhelmīnes dzirnavas”, otrā elpa atvērusies populārākajam restorānam “Lāču miga”.
“Tūrisms Līgatnē jau sāk kļūt rentabls un interesants arī servisa uzņēmumiem. EDEN balva ļoti palīdz šai industrijai, jau šobrīd jūtam, ka esam milzīgi ieguvēji. Bet mums ir jāveido šī sinerģija ar citiem tūrisma objektiem, uzņēmējiem, pretējā gadījumā tūristu interese par mums noplaks,” spriež Ainārs Šteins.
Līgatnes tūrisma portālā www.visitligatne.lv jau tiek uzskatāmi izmantots EDEN uzvarētāja zīmols, tas izmantots arī radio reklāmās. Drukātajos materiālos, kuru sagatavošanas cikls ir ilgāks, tas parādīsies, gatavojot materiālus nākamajai tūrisma sezonai.

