

Gadatirgus laikā skolēnu ražotos produktus vērtēs ne tikai pircēji, bet arī žūrija – uzņēmēji un programmas atbalstītāji. Skolēni ikvienu iepazīstinās ar savu biznesa ideju, produkta ražošanas procesu un gūto pieredzi. Būtiski žūrijas vērtējuma kritēriji būs komandas stenda noformējumus un koptēls, pārdošanas prasmes un, protams, preces kvalitāte.
Vienlaikus ar Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgu notiks ekonomikas skolotāju tikšanās un diskusija ar Swedbank ekspertiem par valsts ekonomikā notiekošajiem procesiem un nākamā gada prognozēm.
No 14.00-17.00 visiem apmeklētājiem būs iespēja izbaudīt arī koncertu un deju šovus.
Swedbank valdes loceklis, Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Daniils Ruļovs:
„Klientu novērtējums ir biznesa veiksmes pamatā. Tāpēc gadatirgus ir viens no svarīgākajiem skolēnu mācību uzņēmumu attīstības posmiem. Piedāvājot savu preci, tiekoties aci pret aci ar saviem klientiem jaunie uzņēmēji var tā „pa īstam” sajust sava uzņēmuma spējas un arī pirmo panākumu prieku!”
Junior Achievement – Young Enterprise izpilddirektors Jānis Krievāns:
“Jaunās uzņēmēju paaudzes veidošanas procesā svarīgi ir sasaitīt mācību procesā gūtas zināšanas un praksi. Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgus ir nozīmīgs pasākums, kur uzņēmīgi jaunieši klātienē tiekas ar pieredzējušiem uzņēmējiem, kā arī gūst vērtīgu pieredzi saskarsmē ar pircējiem.”
SMU programma ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa gan ekonomikas, gan sociālo zinību, gan citos mācību priekšmetos gandrīz visās Eiropas valstīs. Eiropas Komisijas veiktais pētījums liecina, ka pēc statistikas SMU programmas absolventi dibina savus uzņēmumus studiju laikā vai absolvējot augstskolu. Vidēji 15% no SMU programmas dalībniekiem sāk savu reālo biznesu vecumā no 20 līdz 29 gadiem, un 36% plāno to uzsākt tuvāko trīs gadu laikā.