Vadoši Latvijas pārtikas uzņēmumi apvienojas klasterī

22 pazīstami pārtikas un atbalstošo nozaru uzņēmumi apvienojušies „Latvijas pārtikas nozares uzņēmumu sadarbības veicināšanas un produkcijas eksportspējas paaugstināšanas klasterī”. Pēc klastera projekta koordinatores Evitas Vilšķērstes vārdiem, pateicoties šai iniciatīvai Latvijas ražotāji spēs atbalstīt viens otru iekšējā un ārējā tirgū, kā arī ar mazāko resursu un investīciju apjomu sasniegt vairāk rezultātu, tai skaitā arī ieviest jaunas inovatīvas tehnoloģijas.
 

Visi 22 „Latvijas pārtikas nozares uzņēmumu sadarbības veicināšanas un produkcijas eksportspējas paaugstināšanas klastera” dalībnieki pārstāv pārtikas ražošanas, vairum un mazumtirdzniecības, ka arī HoReCa nozares. Klāstera izveidošanas mērķis ir stimulēt Latvijas pārtikas rūpniecības nozares uzņēmumu sadarbību un atbalstu. 
Pašreiz klastera vadošo uzņēmumu skaitā ir “Voldemārs” (“Valdo”), “Liepkalni”, “Rūjienas saldējums”, “Hanzas Maiznīca”, “Adugs”, “Anatols”, “Aloja Starkelsen”, “Rūķīšu tēja”, “Vēl Vairāk Saules”, “DC Holding”, “Venden”, “Rāmkalni”, “Mūsmāju Dārzeņi”, “Karaliskie Kārumi”, “RA 5”, “Braslas”, “Solero”, “Avangards”, “Pērse L.L.K.”, “Sfeks”, PKS Straupe, kā arī zinātnes un pētniecības iestāde – LU EVF doktorantūras skola “Valsts tautsaimniecības starptautiskās konkurētspējas nodrošināšanai”. 
Klastera dalībnieka SIA “Aloja Starkelsen” valdes loceklis Jānis Garančs norāda, ka klasteris ir reāla, starptautiski pieradīta, iespēja “lai startētu ārzemju tirgū, jo tādā veidā būs iespējami optimālāk tērēt resursus izejot uz lielākiem ražošanas apjomiem, tāpēc kā Latvijas tirgus ir tomēr diezgan ierobežots.” 
“Starptautiskā tirgū var novērot, ka valstis, kurām ir attīstīta augsta eksportspēja, vieglāk pārdzīvo ekonomisko lejupslīdi, un Latvijas uzņēmēju iniciatīva varēs tieši sekmēt valsts ekonomisko attīstību un neatkarību no starptautiskiem parādiem,” uzsver SIA “Aloja Starkelsen” valdes loceklis Jānis Garančs. 
“Tā kā pārtikas industrijai – ātrās apgrozības precēm, ir sava specifika: īss produktu dzīvescikls, strauja plauktu aprite un augstas konkurences apstākļi, tas nozīme, ka produktu nepārtrauktai atjaunošanai un to tirgus virzīšanai ir vajadzīgs vairāk finanšu un cilvēkresursu, ko individuāli klastera dalībnieki dažkārt nevar nodrošināt. Toties apvienojot savus spēkus uzņēmumi var pielāgoties tirgus noteikumiem un dodot konkurētspējīgu atbildi,” norāda klastera projekta koordinatore Evita Vilšķērste 
Evita Vilšķērste paredz iespējas nodrošināt klasterim aktivitātes, realizējot ieceres caur Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras konkursu „Klasteru programma”, kas savukārt ir „Uzņēmējdarbības un inovācijas” programmas apakšaktivitāte. 
Jau šobrīd galvenie klastera mērķi ir piesaistīt jaunus uzņēmumus, lai nostiprinātu dalībnieku pozīcijās tirgū, nodrošinātu tiem vienotu vērtību ķēžu izmantošanu, kā arī paplašināt produktu īpatsvara pieaugumu. Sadarbojoties, uzņēmumiem būs pieejamākie arī informācijas, pētniecības avoti un apmācību pasākumi, kas atļaus Latvijas uzņēmumiem veikt inovāciju un jaunu tehnoloģiju ieviešanu. Arī daudz spēku būs veltīts eksporta apjoma palielināšanai, tirgus paplašināšanas aktivitātēm un pasākumiem vērstiem uz starptautisko sadarbību. 
“Valdo” komercdirektore Iveta Švarce, kuras pārstāvētais uzņēmums arīdzan ir viens no klastera dibinātājiem, norāda, ka jau pašreizējais klastera dalībnieku skaits ir pietiekošs, lai realizētu iecerēto, bet perspektīvā projektam attīstoties, dalībnieku skaits noteikti vēl paplašināsies, tādējādi palielinoties arī klastera potenciālam. 
Ivetas Švarce klastera projektu vērtē kā ļoti veiksmīgu, jo tam ir visas iespējas ne tikai lietderīgi apsaimniekot ES fondu naudu Latvijas labā, bet arī veiksmīgi attīstīt iesaistītus uzņēmumus, kuru produkcija ir piedāvāta vietējā tirgū, jo visi uzņēmumi reāli darbojas Latvijas tirgū un ir pierādījuši savu dzīvotspēju.

_____________________________________________________________________
Preses relīzi, saskaņā ar noslēgto prakses līgumu sagatavoja
Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas
Sabiedrisko attiecību un reklāmas menedžmenta studiju programmas
3.kursa studente Darja Belova

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s