Rīgā notikušās Eiropas – Krievijas aeronautikas konferences “Avia Invest 2014” ietvaros, starptautiskai auditorijai pirmo reizi tika prezentēts “nākotnes lidaparāts”, hibrīds, kuram, nav nepieciešams arerodroms. Šo lidaparātu ir izstrādājuši Tjumeņas speciālisti, piesaistot Eiropas naudu, un šī Eiropas Savienības finansētā projekta vadošais partneris ir Rīgas Tehniskās universitātes Aeronautikas institūts.
Sadarbības projekta iniciators ir “Agentur Kronstadt GmbH” no Hamburgas, kura ierosināja Rīgu kā ideālu vietu Eiropas un Krievijas avio industriju dialoga un sadarbības projektu realizēšanai. Tāpēc Rīgā notika arī aģentūras “Agentur Kronstadt GmbH” ierosinātā aeronautikas konference “Avia Invest 2014”.
Lidojošā hibrīda konceptu vairāk nekā pirms 20 gadiem izstrādāja Aleksandrs Fiļimonovs no Tjumeņas, taču daudzus gadus projekts nevirzījās uz priekšu finanšu trūkuma dēļ. Bet 2012.gadā, pirmo reizi Krievijas avioražošanas vēsturē, Aleksandra Fiļimonova grupa, sadarbībā ar Eiropas konsorciumu “ESTOLAS” (Extremely Short Take Off and Landing on Any Surface), saņēma Eiropas Komisijas grantu FP 7, lai varētu veikt tālākos izpētes darbus.“Mūsdienīgu lidmašīnu vairs nav iespējams radīt bez starptautiskas kooperācijas. Hamburgā, piemēram, tiek ražots pasaulē lielākais pasažieru laineris Airbus A380, iesaistot šajā procesā desmitiem tūkstošus speciālistus no dažādām Eiropas valstīm un šis process ir tik globāls, ka neviens pat nemēģina izprast, no kurienes ir katrs viens. Tāpat ir arī ar izejvielām, tehnoloģijām,” stāsta viens no konferences “Avia Invest 2014” līdzorganizatoriem, “Agenur Kronstadt” vadītājs, un Rīgā savulaik dzimušais Hamburgas uzņēmējs Vladimirs Papkovs.
Pirmā Eiropas – Krievijas aeronautikas konference “Avia Invest 2014” uz vairākām dienām Rīgā vienkopus sapulcināja industrijas ražotājus, patērētājus, zinātniekus, ekspertus un žurnālistus. Konferences laikā tika pieņemts lēmums šādu forumu Rīgā rīkot ik gadu, jo Rīga ir ideāla vieta, lai te vienlīdz labi justos gan Eiropas, gan Krievijas avio klāsteru pārstāvji. Konferences “Avia Invest” pienesumu aeronautikas vēsturē izjuta gan dalībnieki no Eiropas, gan arī no Krievijas. Te tika iedzīvināta jauna tradīcija – tikšanas vieta, kur dzims vēl daudzi jauni avio jomas projekti, partnerības, līgumi un vienošanās.“Protams, Rīgā šobrīd nav tādu aviācijas rūpnīcu, kādas ir Hamburgā, Tulūzā vai Uļjanovskā. Toties Rīgā ir tas, ko nepārprotami novērtēja avio konferences dalībnieki – šīs pilsētas cilvēki jau izsenis prot jaunas vērtības kopīgojot dažādu tautu kultūru vērtības, prot ieklausīties jaunajā, kas izteikts dažādās valodās,” Rīgas priekšrocības uzskaita Vladimirs Taramžeņins.



