Pielāgojoties ekonomiskajai situācijai, SIA «Rīga Taxi» kā perspektīvāko attīstības jomu uzskata korporatīvo klientu apkalpošanu. «Rīga Taxi» valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs norāda, ka jau šobrīd puse no «Rīga Taxi» veiktajiem pārvadājumiem tiek veikti korporatīvajiem klientiem. Genādijs Aksjonovs prognozē, ka «Rīga Taxi» korporatīvo klientu īpatsvars pār individuālajiem klientiem būtiski palielināsies.
«Korporatīvo klientu segmentā ir vēl liels neapgūts potenciāls, savukārt individuālo klientu apkalpošanas jomā piedāvājums vairākkārtīgi pārsniedz pieprasījumu. Tas skaidrojams gan ar to, ka krīzes dēļ pieaug neoficiālo pārvadātāju skaits, gan arī to, ka krīzes dēļ vienlaicīgi mazinās klientu skaits,» stāsta Genādijs Aksjonovs.
Genādijs Aksjonovs norāda, ka «Rīga Taxi» mērķis ir tuvākajā laikā piesaistīt vēl vairāk korporatīvo klientu, kā arī noturēt jau esošo korporatīvo klientu skaitu, kas jau tā ir visnotaļ ievērojams.
Šobrīd «Rīga Taxi» pakalpojumus izmanto ap 500 organizācijas. Kopējā pakalpojumu summa ir ap Ls 40.000 mēnesī, un tas jau šobrīd ir vairāk nekā puse no «Rīga Taxi» ieņēmumiem.
«Rīga Taxi» korporatīvajiem klientiem piedāvā pastāvīgo klientu cenas, iespēju virtuāli sekot līdzi veiktajiem braucieniem un norēķināties par pakalpojumu vienreiz mēnesī, nevis pēc katra brauciena.
Iepriekš, tā saucamajos treknajos gados «Rīga Taxi» ir veikusi ievērojamas investīcijas, lai varētu nodrošināt korporatīvajiem klientiem ērtu un drošu pakalpojumu. «Tās ir gan ērtās maksājumu kartes, gan karšu nolasītāji katrā taksometrā, gan specializētas uzskaites programmas, gan arī katra taksometru GPS datu uzskaite, gan arī ērtā apmaksas forma,» stāsta Genādijs Aksjonovs, uzsverot, ka ir pārliecināts par «Rīga Taxi» pārākumu tehnoloģijas un pieredzes jomā.
Kā «Rīga Taxi» priekšrocības Genādijs Aksjonovs uzsver iespēju korporatīvajiem klientiem saņemt precīzu informāciju par katru veikto braucienu, jo izsniegtajos čekos ir norādīti veiktie kilometri un maksa, kas aprēķināta saskaņā ar esošo tarifu. «Iepriekš veikto investīciju dēļ, šobrīd «Rīga Taxi» var piedāvāt korporatīviem klientiem ļoti detalizētu informāciju un tēriņu kontroli, piemēram, čekos redzamo datu salīdzināšanu ar internetā saglabāto brauciena vēsturi – visi GPS dati par ikviena taksometra braucienu tiek saglabāti speciālā serverī un atrodami interneta mājaslapā http://www.taxi.lv,” precizē Genādijs Aksjonovs.
Tāpat «Rīga Taxi» piedāvā iespēju uzņēmuma vadītājiem limitēt katra darbinieka veikto braucienu skaitu un kredīta summu, tādējādi nodrošinot uzņēmumu pret pārmērīgu un savtīgu taksometru pakalpojumu lietošanu.
«Esam uzlabojuši arī ikmēneša rēķina formu, kas dod iespēju uzņēmuma vadītājiem pārskatāmi analizēt taksometru pakalpojumu izmantošanu. Piemēram, ja uz vienu un to pašu vietu regulāri un vienlaicīgi ar taksometru dodas dažādi organizācijas darbinieki, ir iespējams šos braucienus apvienot vienā, pasūtīt mikroautobusu vai meklēt citus risinājumus,» skaidro Genādijs Aksjonovs.
«Taksometru kompānijas pakalpojumu izmantošana dienesta auto vietā ļauj optimizēt līdzekļus. Organizācijām joprojām nepieciešams nodrošināt savu darbinieku pārvietošanos dienesta vajadzībās, taču nav tik daudz līdzekļu, lai iegādātos un uzturētu paši savus autoparkus. Līdz ar to, arvien vairāk uzņēmumu izvēlēsies kļūt par taksometru kompānijas korporatīvajiem klientiem,» nākotnes perspektīvas iezīmē Genādijs Aksjonovs.
«Korporatīvo klientu gadījumā taksometru vadītāju krāpšanās nav iespējama, jo te darbojas trīskārša kontrole – gan izsaucot taksometru, gan brauciena laikā, gan piestādot rēķinu. Tā kā norēķināšanās par pakalpojumu notiek bezskaidras naudas veidā, taksometru šoferi nav ieinteresēti uzrādīt lielāku cenu kā noteikto, jo viņi pie šīs bezskaidrās naudas nekādi netiek kāt,» atklāj Genādijs Aksjonovs.
Genādijs Aksjonovs atzīst, ka individuālās pasažieru pārvadāšanas gadījumā taksometru vadītājs var mēģināt klientu apkrāpt un tas nereti arī notiek. «Pašlaik individuālo klientu pārvadāšanas jomā darbojas ļoti daudz uzņēmumu un individuālo komersantu, tādēļ starp tiem valda liela konkurence. Tas savukārt veicina dempingu un vienlaicīgi arī centienus izmantot šaubīgas situācijas, lai tūristam vai iereibušam pasažierim par braucienu paprasītu vairāk kā vajadzīgs,» uzskata Genādijs Aksjonovs.
Genādijs Aksjonovs zina stāstīt, ka individuālo klientu apkrāpšanu nav izdevies izskaust pat tādām taksometru firmām, kuras tirgū ienākušas ar saukli izskaust pasažieru, it īpaši tūristu, apmānīšanu. «Diemžēl, tā ir visas pasaules problēma. Taču tas uzliek taksometru kompānijām vēl lielāku atbildību, gluži kā policistiem, kuri nevar panākt, lai neviens nezagtu, taču var panākt to, ka zog pēc iespējas mazāk,» uzskata Genādijs Aksjonovs, piebilstot, ka korporatīvo klientu apkalpošanas jomā «Rīga Taxi» tas jau ir izdarīts.