Neskatoties uz to, ka tirgū ir ļoti liels e–pasta pakalpojumu uzturētāju skaits no visas pasaules, Latvijas lietotāji joprojām uzticas pašmāju e–pastu pakalpojumu sniedzējiem. Galvenokārt tas ir saistīts ar drošības apsvērumiem, pakalpojuma lietošanas vienkāršību un tūlītēju iespēju jebkurā brīdī novērst radušās problēmsituācijas. Tas attiecas gan uz privātpersonām, gan arī uzņēmumiem, kuri galvenokārt izvēlas tādus korporatīvo e–pastu uzturētājus, kā SIA „DEAC”.
„Mūsdienās e–pasts nav tikai informācijas apmaiņas līdzeklis, bet gan uzņēmuma pastāvēšanas pamats un reputācijas veidotājs. Iedomājieties, kas notiktu, ja kaut vienu dienu lielam uzņēmumam vai valsts iestādei „uzkārtos” e–pasta sistēma? Sekas būtu salīdzināmas ar Īslandes vulkāna aktivitātes ietekmi uz aviācijas kompāniju darbību,” stāsta SIA „DEAC” valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.
“Daudzi pašmāju uzņēmumi izvēlas DEAC e–pasta pakalpojumus, jo garantējam augstu drošības pakāpi, spam kontroli, datu aizsardzību un augstas kvalitātes tehnisko atbalstu. Arī Latvijā lielākais nacionālais e–dienests „Inbox.lv” izvēlējies savus datus turēt DEAC datu centros,” norāda Andris Gailītis.
DEAC šobrīd sniedz e–pasta pakalpojumus vairākiem tūkstošiem uzņēmumu. Lielākā daļa no viņiem atzīst, ka novērtē ne vien drošības faktorus, bet arī iespēju jebkurā brīdī risināt radušās problēmsituācijas. „Cik reāli ir sazināties ar „GMail” vai „Hotmail”, vai ārvalstīs esošu datu centru un noskaidrot, kādēļ ir radusies viena vai otra problēma? Tas noteikti ir krietni vien sarežģītāk nekā komunicēt ar vietējo pakalpojumu sniedzēju.
Turklāt, klientiem nav jāuztraucas nedz par dabas katastrofām, nedz politisko situāciju, jo Latvijas atrodas izdevīgā ģeogrāfiskā novietojumā,” norāda Andris Gailītis, piebilstot, ka šobrīd DEAC datu centra pakalpojumus izmanto arvien vairāk citu valstu uzņēmumi, jo īpaši no Krievijas.
Ar hakeruzbrukumiem pārsvarā saskaras lielākie e–pastu nodrošinātāji. Tā šī gada aprīlī masveidīgi tika uzlauzti „GMail” lietotāju konti. „Skaidrs, ka Latvijā uzturētie e–pastu nodrošinātāji hakeriem nav tik interesanti, kā nozares lielie spēlētāji. Protams, arī Latvijas IT pakalpojumu sniedzēji saskaras ar kibernoziegumiem, taču parasti tos veic vietējie hakeri, kuriem trūkst zināšanu un iemaņu, lai uzlauztu jaunākās drošības sistēmas, ko izmanto datu centri,” situāciju raksturo Andris Gailītis.
DEAC aizsardzību garantē ar ugunsmūra (Juniper saimes) palīdzību, kas aptur tādus uzbrukumus kā dažāda veida Flood (SYN, ICMP, SMURF, LAND utt.), uzbrukumus DNS serveriem, neskaitāmus WEB serveru ievainojamības meklētājus, WEB un E-pasta serveru paroļu meklētājus, sadalītos uzbrukumus (DDoS), viltotu pakešu līmeņa uzbrukumus utt. Ugunsmūris satur Juniper Networks’s Deep Inspection sistēmu, kas tīklā līmenī filtrē datu, ziņojumu vai citas digitālās informācijas plūsmu (traffic), izpēti dziļāk aplikāciju līmenī, tādejādi ļaujot efektīvāk definēt un apturēt uzbrukumu.
Par DEAC:
DEAC ir Eiropas datu centru operators. Kompānijas pamatdarbība ir orientēta uz datu centru un IT ārpakalpojumu sniegšanu Eirāzijas mērogā. DEAC datu centru (DC „Rīga” un DC „Grīziņkalns”) serveru telpu kopējā platība ir 1000 m2. Enerģijas nodrošinājuma shēmas līmenis ir līdz TIER IV, komunikāciju pieslēgumi nodrošina tiešo savienojumu ar visiem Krievijas reģioniem, t.sk. Maskavā (MSK-IX) un Sanktpēterburgā (SPB-IX), kā arī sasniedz tādus lielus Eiropas datu apmaiņas punktus kā Amsterdamas (AMS-IX), Frankfurtes (FDE-CIX), Londonas (LINX), Rīgas (LIX) un citu lielo pilsētu, kur ir interneta pieslēgums nepieciešamajā ātrumā.
Kompānijai DEAC uzticas vairāk kā 2000 klienti no 20 pasaules valstīm, piemēram, Lietuvas, Igaunijas, Krievijas, Ukrainas, Vācijas, Spānijas, Somijas, Šveices un Nīderlandes. Lielākie klienti ir Spānijas telekomunikāciju operators Telefonica, Danske Bank, UniCredit Bank, Latvijas Banka, Rietumu Banka, inbox.lv, one.lv, Elko Group, „DEPO DIY”, Microsoft Latvia, Philips Baltic, „TV3 Latvija”, “AAS Balva”, “Kvadra pak” u.c.
Kompānija „DEAC” ir izstrādājusi Latvijā populārāko skolvadības sistēmu e-klase.
Kontakti:
Olegs Naskidajevs,
DEAC mārketinga un attīstības departamenta vadītājs
Tālr. +371 6707 2100, +7 499 5029 722
Mob. +371 2917 0284, +7 926 448 2657
e-pasts: onaskidajevs@deac.eu