"Rīga Taxi" ir lielāks plāns šoferiem, bet nav tādu nodokļu parādu un zaudējumu

“Vai tas ir pieņemami, ka taksometru kompānijas, kuras medijos sevi tēlo kā pašas godīgākās, kā izrādās no publikācijām medijos, piemēram 2011.gadā ir strādājuši ar gandrīz pusmiljonu latu lieliem zaudējumiem, turklāt zaudējumi, saskaņā ar publiskotajiem datiem, pēdējā gadā ir pieauguši pat par 31,3%,” retoriski vaicā “Rīga Taxi” valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.

 “Un viņi mani pamācīs, kā organizēt biznesu? Absurds! Jā, man tādas nekaunības, lai “piesūktos“ pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo “airBaltic” vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara “Rīgas Taksometru parks”. Taču es ļoti ceru, ka ilgtermiņā Latvijā tiks novērtēti uzņēmēji, kuri saimniecisko darbību veic ar pašu spēkiem, nevis pārdala nodokļos nomaksāto naudu, tai skaitā manis nomaksāto,” aicina Genādijs Aksjonovs. 
Komentējot tendences taksometru pārvadājumu tirgū, Genādijs Aksjonovs norāda, ka “Rīga Taxi,” atšķiribā no konkurentiem “Baltic Taxi” un “Rīgas Taksometru parks”, nav ne ievērojami ikgadējie zaudējumi, ne arī nodokļu parādi. Turklāt, šos konkurējošos uzņēmumus, tieši vai netieši līdzfinansē arī no valsts budžeta.
“Pēdējā laikā, tai skaitā pēc tam, kad medijos tika plaši atspoguļots par Rīgas kriminālpolicijas aizturētajiem taksometru vadītājiem, kuri ir apzināti krāpuši klientus, daudz ir runāts arī par to, cik samērīgas ir taksometru kompānijas prasības pret saviem taksometru vadītājiem,” sarunu turpina Genādijs Aksjonovs. 
“Jā, mūsu uzņēmumā taksometru šoferiem noteiktais dienas plāns ir augstāks nekā konkurentiem. Tas ir gan tāpēc, ka mums ir daudz korporatīvo klientu, arī tāpēc, ka ir daudz labu stāvvietu, tai skaitā Lidostā. Un nekādā gadījumā ne tāpēc, ka es vai kompānija šādi vēlamies pārlieku ekspluatēt mūsu šoferus. Taču, atšķirībā no saviem konkurentiem, mēs nevaram atļauties veikt tādu uzņēmējdarbību, kas radītu apzinātus zaudējums un nodokļu parādus,” stāsta Genādijs Aksjonovs. 
Esošo situāciju taksometru pakalpojumu tirgū Genādijs Aksjonovs vērtē kā ļoti nesakārtotu. “Ir gan nevienlīdzīga konkurence, gan arī tādi normatīvie akti un noteiktās prasības, kurus pilnībā ievērojot, normāli organizēt taksometru biznesu nemaz nav iespējams,” norāda Genādijs Aksjonovs. 
“No vienas puses daudzviet tiek noteiktas prasības automašīnām, norādot, cik jaunas un aprīkotas tās drīkst būt. Diemžēl, gatavība par šādu servisu maksāt gan nav. Tipisks piemērs ir Lidosta, jo par to, ka šajā teritorijā atļauts strādāt “Rīga Taxi” taksometriem, līdzīgi kā parējām taksometru kompānijām, firmai ikmēnesi jāmaksā Ls 8100,00. Un šī summa tiek proporcionāli sadalīta uz katru taksometru, un šoferim tā savukārt ir jāatpelna,” skaidro Genādijs Aksjonovs, piebilstot, ka Lidostai tad būtu pašai jātiek skaidrība, vai tā vēlas caur taksometru šoforeim pelnīt, vai arī vairāk rūpēties nevis par ikkatra lata nopelnīšu, bet gan par lidostas klientu ērtībām. 
“Mums bija šoferiem jānosaka tāds plāns, lai varētu gan norēķināties pat mašīnām un to remontu, gan samaksāt Lidostai, un segt citus tekošos izdevumus, kamēr “Baltic Taxi” un “Rīgas taksometru parks” varēja turēt zemāku ikdienas plānu šoferiem,” skaidro Genādijs Aksjonovs. 
“Mums, atšķirībā no “Baltic Taxi” nebija iespējas kompensēt apzināti radītos zaudējumus ar “airBaltic”, kura vēl turklāt izmantoja savus resursus, lai uz “Baltic Taxi” taksometriem novirzītu savus pazažierus,” skaidro Genādijs Aksjonovs.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s