Opel Zafira Tourer – Latvijas „GADA AUTO 2013” pretendents

„Zafira” – vārds, kurš „Opel” un „GM” modeļu spektrā parādījās pirms 13 gadiem. Toreiz „Flex7” sēdekļu sistēma (piecas pastāvīgas vietas + divi bagāžnieka grīdā paslēpjami papildus sēdeklīši) bija absolūts jaunums, revolūcija, kura nekavējoties deva spožus rezultātus tirgū. Tā bija koncepcija, kuru jau ilgi bija gaidījušas lielas ģimenes, uzņēmumi, kuriem vajadzīgs universāls, ietilpīgs, bet joprojām mazus gabaritus un pilsētai nepieciešamu veiklību saglabājošs auto.
 
Šī gadsimta sākumā „Zafira” viegli ieņēma vietu arī Latvijas MPV (multi purpose vehicle) tirgū, piekāpjoties vien „Renault Megane Scenic”. 2005. gadā klajā nāca „Zafira B” – nedaudz lielāka par priegšgājēju, un 2006., 2007. gadā tā pārdošanas apjomos „Scenic” pārliecinoši pārspēja. Lai gan – vieglas dominantes gadi jau bija aiz muguras. Daļu „Zafiras” pircēju Opel sev atņēma pats – ar mazāko „Meriva”. Daļu atņēma citu ražotāju miniveni, kuru skaits strauji auga, kā „Toyota Corolla Verso”, „Škoda Roomster”, „Ford C”, „S-Max” un „VW Touran”. 2009. – 2011. gadu „Zafirai” vairs nevar uzskatīt par izcili veiksmīgu. Latvijā to skaidrojam ar krīzi, bet Vācijā, kur pērn „Touran” ir pieckārt veiksmīgāk tirgots? Laikam jau arī pārdotākajam auto vajadzīgs kāds svaigumiņš… 
Un atbilde ir trešā modifikācija – „Zafira Tourer”. Tikai mazliet lielāka ģeometriski, tā iespaidīgi augusi vizuāli. Dizaineru veiksme vai neveiksme – katrs spriedīs pats. Ērtības un ietilpība neapšaubāmi augušas un sasniedz klases lielākā pārstāvja „Ford S-Max” līmeni. Iespējamā papildaprīkojuma līmenis visaugstākais, protams, to visu izmantojot cena var pat divkāršoties pret joprojām demokrātisko bāzes līmeni – no 20 300 eiro. Dzinēju izvēle: kā jau „Opel” ir plaša, līdz pat dīzeļa motoram ar automātisko ātrumkārbu, kurš pie mums ļoti pieprasīts. 
„Opel Zafira Tourer” cenas un komplektācijas var skatīt šeit http://bit.ly/Rt1Xge
Vadāmība? Lūk, daži „Latvijas GADA AUTO” žūrijas biedru viedokļi. 
Atis Jansons: „”Zafira” kopš pirmsākumiem bijusi ar sportisku raksturu. Laikam vainīga šasijas donore „Astra”, kuras vadāmība ir gandrīz vai labākā visā plašajā kompaktklasē. Viegli, precīzi, patīkami, ar nelielu uz draiskulībām provocējošu piedevu. Ar jaudīgākajiem motoriem un zemprofila riepām šo „ģimenes karieti” var līkločos dzīt tā, ka bagāžniekā ietupināts suns laimīgs nebūs. Var, bet nez vai vajag, jo smaguma centrs tomēr augstāks, un jebkura kļūdiņa var maksāt dārgi. Labi, ka auto iespējams komplektēt arī ar normālāka izmēra riteņiem (mazākais mērs 205/55 R16). Arī dzinēju droši var ņemt no „tievā gala” – jebkurš no piedāvātajiem Latvijas apstākļos būs pietiekami ātrs. Ja plānoti relatīvi mazi gada nobraukumi, es pat ņemtu benzīnu, ar turbīnu – šie motori ir kā „divi vienā”, klusi un ekonomiski rāmi ripinot, ar raķetes spēku, kad nepieciešams.” 
Edmunds Zazerskis: „Apbrīnojami labas sajūtas dod tikai 1,4 l tilpuma motoriņš. Mazliet nepatika bremzes – tās „Opel” mašīnām mēdz būt tādas savādas, nepieciešama ilgāka adaptācija. Patīkams pārsteigums – izcila stabilitāte uz grants ceļa, pārsteidzoša – sevišķi ar šādām asfalta riepām.” 
Evija Kukuvasa: „Tiem, kas kādreiz ir pārvietojušies ar iepriekšējo modeli, nebūs jāviļas. Tas ir jauns liels solis attīstībā. Lieliska ceļa pārskatāmība priekšējam stiklam izmantotā risinājuma dēļ, piemērots lielai ģimenei, ērts gan no vadāmības viedokļa, gan funkcionalitātes. Mani uzrunāja iespēja mainīt tā vadīšanas stilu no sportiska uz līganu atkarībā no tā, kāds režīms un konkrētais ceļa posms to prasa. Vizuāli izskatās arī sportisks, lai gan patiesībā ir ļoti ietilpīgs un praktisks!” 
Raimonds Volonts: „Kopumā – kvalitatīvs vācu auto. Interjerā labi materiāli. Salonā daudz vietas, lielas, ērtas durvis. Patika stikla jumts, tas varētu būt īpaši noderīgs ceļojumos. Pie paātrināšanās mašīna šķiet pārāk skaļa, iespējams varēja būt labāka trokšņu izolācija. Savu trokšņu devu pa mūsu ceļiem dod arī zemprofila riepas.” 
Ražotāja „Opel” komentārs. 
Andra Līviņa, Opel SEE mārketinga vadītāja Baltijas valstīs: „”Opel Zafira Tourer” ir visīstākais ģimenes auto. Tas ir ērts, funkcionāls un ļoti viegli vadāms. Vienlaikus tas iemieso visus jaunākos Opel inženiertehniskos, dizaina un komforta sasniegumus un ir jaunākais „Opel” modelis, kas šobrīd pieejams Latvijā. „Zafira Tourer” ir īstais auto, lai dotos tuvākos un tālākos ceļojumos, gan pa Eiropas ātrgaitas maģistrālēm, gan pa Latvijas lauku grants ceļiem. Vadot šo automašīnu, jūs variet būt pilnīgi pārliecināti, ka jūsu lielākie dārgumi, t.i.pasažieri, jūtas ērti un izbauda braucienu. Viegla mūzika, kāds kārums un atspridzinājums ceļam, un līgans un bezrūpīgs ceļojums ar „Opel Zafira Tourer” var sākties!
„Sixt” TCO „Opel Zafira Tourer” ir: 444,77 lati bez PVN mēnesī. TCO (total cost of ownership) aprēķins ir metodoloģija, kas palīdz automašīnas īpašniekam aprēķināt vidējās auto izmaksas mēnesī un salīdzināt dažādas modeļus savā starpā . Aprēķinā tiek ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degviela, nodokļi, valsts nodevas, tehniskās apskates, apdrošināšana (OCTA, KASKO), kā arī tādi pakalpojumi kā normāla nolietojuma remontdarbi, apkopes, riepas, to maiņa, uzglabāšana un 24h palīdzība uz ceļa. 
Pasākumu informatīvie atbalstītāji: Delfi, http://www.jauniauto.lv, Latvijas Avīze, Ātruma cilts, garaza.lv, Diena, 10minutes.lv, Telegraf, FHM, iAuto.lv. Atbalstītāji: Mālpils muiža, SIXT leasing, LAMB, NRJ, Linearis, rentmama.com, Stūres klubs, holography.lv, PRmail.lv, V4 motors, ABI2. 
Vairāk informācija: http://www.gadaauto.lv   

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s