Zviedrijas un Igaunijas presē publicēti apjomīga informācija par aktuālo Latvijas tūrisma piedāvājumu. Materiālu publicēšanu nodrošinājusi Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA), izmantojot Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF) finansējumu, kas paredzēts Latvijas kā tūrisma galamērķa konkurētspējas stiprināšanai ārējos tirgos.
Līdz ar aktīvās tūrisma sezonas sākumu 18. maijā Zviedrijas nacionālā laikraksta „Svenska Dagbladet” tūrisma pielikumā “Baltijas dārgumi” publicēta Latvijas, kā arī Lietuvas, Somijas, Dānijas un Polijas tūrisma informācija. Kopīga pielikuma veidošana ar citām valstīm ļauj būtiski samazināt šādas publikācijas izmaksas un piesaista plašāku interesentu loku. Neskaitot reklāmu, katras valsts tūrisma iespēju prezentācijai atvēlētas trīs lappuses. Ņemot vērā galveno uzdevumu – veicināt Latvijas galveno tūrisma produktu atpazīstamību, kā arī zviedru interesi par Latvijas smilšaino jūras piekrasti, papildu vispārējai tūrisma informācijai, izcelti Latvijas TOP 10 tūrisma objekti, Rīga, kā arī tūrisma iespējas Baltijas jūras piekrastē, sākot no Papes līdz Ainažiem, informē TAVA Tūrisma mārketinga speciāliste Brigita Stroda.
“Saskaņā ar Latvijas Tūrisma mārketinga stratēģiju 2010.-2015.gadam Zviedrija ir augsti prioritārs mērķa tirgus, līdz ar to publicitāte „Svenska Dagbladet”, kas ir trešais lielākais nacionālais dienas laikraksts Zviedrijā ar 192000 lielu ikdienas tirāžu, ir piemērotākais mērķauditorijas sasniegšanai,” pamato Brigita Stroda. Arī TAVA darbības plāns 2011.gadam paredz nepieciešamību īstenot Latvijas tūrisma produktu publicitāti ārvalstu plašsaziņas līdzekļos.
Zviedrijas tūristu īpatsvars Latvijas viesnīcās un citās tūrisma mītnēs 2010. gadā bija 5%. Salīdzinot ar 2009. gadu, Zviedrijas tūristu nakšņojumu skaits Latvijas tūrisma mītnēs pieaudzis no 102788 līdz 105615 nakšņojumiem 2010. gadā, bet viesu skaits – no 55609 līdz 58 762.
Tieši Latvijas neatkarības deklarācijas pieņemšanas dienā 4. maijā lielākajā Igaunijas laikrakstā „Postimees” publicēts plašs apskats par tūrisma iespējām Latvijā, kas tapis, TAVA sadarbojoties ar Latvijas vēstniecību Igaunijā, „Postimees” žurnālistiem un Rīgas Tūrisma attīstības biroju “LiveRiga”. “Sākotnēji bija plānots 12 lappušu garš raksts, bet tā kā TAVA spēja radīt interesi par Latviju plašākā mērogā, un arī Latvijas tūrisma pārstāvji izrādīja lielu pretimnākšanu, apjoms tika palielināts līdz 20 lappusēm,” stāsta TAVA Baltijas tūrisma tirgus eksperte Maija Poča. Materiālā iekļauta informācija par skaistākajām Latvijas pilīm un muižām, īpaši izceļot Rundāles pili, nozīmīgākajiem pasākumiem, populārākajiem tūrisma objektiem, pasākumiem, Jūrmalu, Latvijas SPA, velotūrisma, gastronomiskā tūrisma iespējām, Motormuzeju, Rīgas Zooloģisko dārzu un arī mini-zoo, Līgo svētkiem, kā arī populārākajiem Latvijā ražotajiem produktiem. Materiāla galvenā mērķauditorija ir ģimenes, tas uzrunās arī jauniešus, pārus.
“Krīzes gados TAVA budžets bija nepietiekams būtisku mārketinga aktivitāšu veikšanai, jo īpaši reklāmām un publikācijām medijos. Iespēju robežās publicitāte tika nodrošināta, organizējot žurnālistu vizītes Latvijā. Pateicoties piesaistītajām ERAF finansējumam, šogad varam atļauties dažādot aktivitātes, tādējādi ceram sasniegt plašāku auditoriju Latvijas tūrisma prioritārajos tirgos. Šādi informatīvie materiāli ir arī pateicīga bāze, kam tūrisma nozares uzņēmēji var pievienoto savas reklāmas, tādējādi veidojot sinerģiju un paaugstinot izdevumu efektivitāti,” stāsta TAVA direktors Armands Slokenbergs.
Par līdzīga pielikuma izveidi par ziemas sezonas piedāvājumu TAVA cer vienoties arī ar Lietuvas lielāko laikrakstu “Lietuvos Rytas”, bet tā izdošana būs atkarīga arī no citu valstu dalības projektā, teic TAVA direktors. Arī Igaunija un Lietuva ir Latvijas tūrisma augsti prioritārie tūrisma tirgi.
Pielikumi:
“Postimees” pielikums par Latviju pieejams TAVA mājaslapā www.tava.gov.lv.
“Svenska Dagbladet” tūrisma pielikums: http://www.e-magin.se/paper/1f6fb0qk/paper/1;