Sāk biežāk izmantot iPhone kā fiksēto telefonu


“Novērojumi liecina, ka mūsu fiksētās telefonijas pakalpojumus aizvien biežāk sāk izmantot ne tikai no fiksētājiem telefona aparātiem, bet arī no iPhone telefoniem. Tādējādi klientam vairs nav nepieciešami divi aparāti, jo gan mobilos, gan arī fiksētos telefona zvanus var veikt no viena un tā paša aparāta,” stāsta “Telegroup” attīstības direktors Armands Meirāns.

Armands Meirāns arī piebilst, ka iPhone lietojumu skaitam ir tendence būtiski pieaugt. “Tas skaidrojums gan ar iPhone pieaugošo popularitāti, gan interneta telefoniju jeb VoIP attīstību, gan arī tāpēc, ka iPhone lietotājiem pieejamas aizvien vienkāršākas un kvalitatīvākas VoIP lietojuma aplikācijas,” uzskata Armands Meirāns. 
Lai iPhone kļūtu par fiksēto telefonu, ir vajadzīga ne tikai aplikācija no AppStore, bet arī jābūt abonentam pie kāda no sakaru operatoriem, kas piedāvā VoIP pakalpojumus. “Šobrīd, manuprāt, ir jau grūti atrast tādu sakaru operatoru, kurš nepiedāvā VoIP, taču ne visi sakaru operatori piedāvā tādu VoIP konfigurāciju, lai fiksētos telefona sakarus var izmanot arī ar iPhone. “Telegroup” piedāvā gan VoIP, gan arī palīdz klientiem šo pakalpojumu uzstādīt iPhone telefonos,” stāsta Armands Meirāns. 
“Telegroup” projektu vadītājs Kaspars Jumiķis, kurš ir visvairāk pētījis iPhone iespējas, kā vēl vienu stimulējošu apstākli min plašo WiFi tīklu izplatību, kā arī mobilā interneta attīstību. “Šobrīd 3G jauda ir daudzkārt pietiekoša, lai šai tīklā varētu kvalitatīvi lietot VoIP programmas, tādējādi fiksēto telefonu var lietot arī uz ielas,” skaidro Kaspars Jumiķis. 
Maksas un bezmaksas aplikācijas 
Aplikāciju vietnē “AppStore” ir atrodamas vairākas programmas VoIP pakalpojuma izmantošanai ar iPhone. Ir gan bezmaksas, gan maksas aplikācijas, taču Kaspars Jumiķis zina stāstīt, ka visas pamata funkcijas var veikt arī ar bezmaksas aplikācijām. Klientiem ar iPhone4 Kaspars Jumiķis iesaka izmantot bezmaksas programmu “3CXPhone”. Tajā ir tikai pats nepieciešamākais zvanu veikšanai un tā ir viegli konfigurējama. Līdzšinējie testi rāda arī, ka šī programma ir visstabilākā, atbalsta pilnu iPhone daudzfunkcionalitāti, tai skaitā nodrošina telefona zvanu saņemšanu dīkstāves režīmā. 
Savukārt uz vecākiem iPhone telefoniem, kā arī tiem iPhone4 lietotājiem, kuriem nepieciešamas papildus opcijas, Kaspars Jumiķis iesaka maksas programmu “BRIA iPhone Edition”, kura “AppStore” maksā 5,99 EUR. Šī programma ir vienkārša un ērti lietojama. Iespējams mainīt uzstādījumus sakaru kvalitātes regulēšanai arī ar zemu interneta ātrumu, kā iespējams vizuāli pielāgot krāsas, izvēlēties fona attēlus, zvana melodijas. Pieejams telefona kontaktu saraksts, zvanu vēsture, balss pastkastīte, pāradresācija. 
Klienti: mazi un lieli, Latvijā un ārzemēs 
“Esam jau identificējuši vairākas klientu grupas. Kā populārākā ir tie, kas daudz braukā uz ārzemēm. Ir taču patīkami, ja vari no sava iPhone, atrodoties Wifi zonā, piemēram Londonā, zvanīt uz Latviju no Latvijas fiksētā telefona numura un maksāt par šo zvanu kā par Latvijas vietējo telefona sarunu,” stāsta Kaspars Jumiķis. 
“Ir lielie uzņēmumi. Tur vadītājs vai arī darbinieks vēlas sēdēt ne tikai pie sava biroja galda, bet staigāt pa uzņēmumu, līdzi ņemot tikai vienu aparātu – savu iemīļotu iPhone. Uz šo telefonu tad var pienākt gan tieši zvani, gan arī sekretāre uz to var savienot,” citu klientu grupu raksturo Kaspars Jumiķis. 
“Ir arī mazie uzņēmumi, kuri atteikušies no sekretārēm un dažkārt arī birojiem, attiecīgi tādiem arī nemaz nav kur to fiksēto telefonu novietot. Tomēr gribās būt sazvanītiem, arī iepriekš fiksētais telefona numurs ir izreklamēts,” vienu no apzinātajām klientu grupām raksturo Kaspars Jumiķis. 
“Vēl ir novēroti klienti, kuru VoIP lieto neregulāri kā rezerves vai papildus iespēju. Piemēram, lai sazvanītu ārzemes par lētākām cenām, vai arī lai piezvanītu uz fiksētu telefonu tepat Latvijā, jo kāpēc gan to darīt no mobilā telefona par daudz dārgākiem tarifiem,” skaidro Kaspars Jumiķis. 
Problēmas baterijā un mobilā zvana prioritātē 
Kaspars Jumiķis ir novērojis arī divas problēmas, ar kurām nākas saskarties lietojot VoIP uz iPhone. “VoIP, līdzīgi kā ikviena datu pārraide, daudz tērē bateriju, kura iPhone jau tā ir ne tā pati jaudīgākā. Aktīvi runātāji ne vienmēr izvelk dienu pat bez VoIP, taču lietojot VoIP, ir jārēķinās ar to, ka bez papildus lādēšanas noteikti neiztikt,” zina stāstīt Kaspars Jumiķis. 
Tāpat jārēķinās ar to, ka iPhone kā prioritārus vienmēr uzskatīs mobilos sakarus – aktīvā saruna tiks izbeigta, ja ienāks zvans uz mobilo numuru,” skaidro Kaspars Jumiķis. 
Par “Telegroup”

SIA „Telegrupa Baltijā” ir dibināta 1996. gadā. Sākotnēji “Telegroup” mērķis bija nodrošināt balss sakarus zvaniem ārpus Latvijas. Taču jau 2001. gadā SIA „Telegrupa Baltijā” mērķtiecīgi paplašināja savu darbību arī ārpus Latvijas robežām. SIA „Telegrupa Baltijā” kļuva par vienu no būtiskākajiem spēlētājiem starpsavienojumu biznesā, izveidojot tiešos savienojumus ar tādiem Eiropas operatoriem kā „Deutsche Telekom”, „France Telecom”, „TeliaSonera” u.c. 
Šodien uzņēmums ar gandarījumu var raudzīties uz paveikto, jo ilgstošā pieredze, nepārtrauktā izaugsme un lietpratīgie darbinieki ir nodrošinājuši arī veiksmīgu dalību nozīmīgu valsts un reģionālās nozīmes telekomunikāciju projektu īstenošanā.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s